Jak ustaliliśmy, wiele „grubych” przetargów na Dworcu Zachodnim było odwoływanych do skutku. Zdaniem części podmiotów na rynku, zamówieniom publicznym na Zachodnim należałoby się przyjrzeć. Kryterium ceny okazywało się często podważane, kiedy najniższą dawać miał podmiot spoza spectrum zainteresowania. Czy tak jest? Być może to tylko głosy niezadowolonych kontrahentów. Faktem za to jest to, że z powodu modernizacji Dworca Zachodniego pociągi PKP Intercity, SKM i Kolei Mazowieckich drugi tydzień są odwołane, a wiele z nich ma skrócone albo zmienione trasy.
Co z tego? Nie wiadomo, bowiem ostatnio zaplanowane prace wciąż się nie rozpoczęły.
Prace za ponad 2 mld zł trwają już ponad dwa lata. W sierpniu przedstawiciele rządowej spółki PKP Polskie Linie Kolejowe aż dwukrotnie wzywali tam dziennikarzy, by uprzedzić pasażerów o nowym, bardzo uciążliwym etapie prac – pisał portal stołeczny GW.
Jak ustaliliśmy, prace prawdopodobnie nie zakończą się w 2023 roku…
Maria Lefebvre, lefebvre.maria83@yahoo.com
fot. Wikipedia